"Il.lustració"AVALUACIÓ INICIAL

Nom i cognom...........................................................................................................curs..........................data.................
Títol de l’exercici que presenteu........................................................................................................................................

1. Exercici de cronologia: (1,5 punts)
            a) Qui és més vell: qui neix l’any 25 a.c. o qui neix l’any 10 a.C.?
            b)  Indica a quins segles pertanyen els anys:   6                 19ac.                    803              1054

2. Defineix ( 2 punts):

  • fàbrica  
  • pagès
  • Estats Units  
  • democràcia

3. Exercici tipus test (3,5 punts): Digues quina d’aquestes afirmacions es veritat. Clica en el requadre. Les respostes correctes sumen puntuació (0,5 punts/cada una), els errors resten puntuació (0,25 p./cada una).

  Fins el segle XX, la majoria de la població europea era pagesa.
   Austràlia i Àustria estan al continent europeu
  La indústria s’inventà al Neolític
   Els egipcis tenien una cultura religiosa
   A l’època feudal el rei tenia el poder polític.
    En l’Espanya actual tots els habitants tenen els mateixos drets
  Tots els estudiants de 1r d’ESO pertanyen a la mateixa classe social

4. Comprensió  d’un text de lectura ( 3 punts)
                                               Entrevista de  MARTA RODRÍGUEZ
Ferran Salmarri,  Psicòleg de l’hospital Clínic,  treballa des de fa sis anys a perfilar els eixos d’un programa que porti a l’aula valors com la intel·ligència emocional, I'empatia o la felicitat, a igual nivell que les assignatures tradicionals.
-Que és sentir-se feliç?
            Simplificant, és un sentiment d’estar bé amb tu mateix´ i amb l’entorn. Com més emocions o sentiments negatius -insatisfacció, por, inseguretat, tristesa -menys bé ens sentim. Es pot educar la felicitat, com per exemple, a aprendre a controlar l’agressivitat i altres emocions negatives. Històricament s’ha controlat amb la por o el càstig, paro no són bons elements educatius.
-I com introdueix valors com la felicitat a l’escola ?
            Amb tècniques de relaxació per aprendre a controlar-se, tècniques cognitives per aprendre a pensar d’una altra manera.
-S’aprèn a pensar?,  
            A pensar en positiu.  S’ha d’ensenyar que la teva felicitat depèn de tu.
-Treballant l’autoestima?
            Sí. A la consulta, quan dic als adults: "busca’t coses positives" alguns em diuen: "posi... que?" Això és fruit d’una educació culpabilitzadora, de retret. El nen comença a pensar que és dolent i no és capaç de pensar en positiu, no sap valorar-se.                 
                                                                                                                   20 MINUTOS,  8-04-03
1. Qui va dir: “S’aprèn a pensar?” (0,25 punts)                         
2. Quan es va publicar aquesta entrevista? (0,5 punt)
3. On treballa Ferran Salmarri? (0,25 punts)                                  
4. Què significa “autoestima”? (0,5 punts)
5. Quines conseqüències comporta   tenir autoestima? (0,5 punts)         
6. De què tracta aquesta entrevista?  (0,5 punt)
7. Quina és la idea més importat d’aquest text?  (0,5 punt)

Anar a la correcció

Tornar a l'índex